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Publikationen

  • Seifert, U. (2018). Relating the evolution of Music-Readiness and Language-Readiness within the context of comparative neuroprimatology. Interaction Studies, 19(1–2), 86–101. 
  • Seifert, U. (2015). Das Form-Inhalts-Problem der Musik und musikwissenschaftliche Grundlagenforschung – Das Forschungsprogramm der Kölner Kognitiven Musikwissenschaft. In A. Bense, M. Gieseking, & B. Müßgen (Eds.), Musik im Spekturm technologischer Entwicklungen und Neuer Medien – Festschrift für Bernd Enders (pp. 140–165). Osnabrück: Electronic Publishing Osnabrück.
  • Seifert, U., Verschure, P. F. M. J., Arbib, M. A., Cohen, A. J., Fogassi, L., Fritz, T., . . . Rickard, N. (2013). Semantics of Internal and External Worlds. In M. A. Arbib (Ed.), Language, Music, and the Brain: A Mysterious Relationship (pp. 203–229). Cambridge, MA: The MIT Press.
  • Seifert, U. (2011). Investigating the Musical Mind: Situated Cognition, Artistic Human-Robot Interaction Design, and Cognitive Musicology. Transhumanities, 4(1), 149–161. 
  • Seifert, U. (2011). Signification and significance: Music, brain, and culture: Comment on “Towards a neural basis of processing musical semantics” by S. Koelsch. Physics of Life Reviews, 8(2), 122-124. doi:https://doi.org/10.1016/j.plrev.2011.05.007
  • Seifert, U. (2004). Naturalisierte Hermeneutik der Musik – Kognitive Musikwissenschaft als Interpretationswissenschaft. In C. von Blumröder & W. Steinbeck (Eds.), Musik und Verstehen (pp. 262–275). Laaber: Laaber.
  • Seifert, U. (1993). Systematische Musiktheorie und Kognitionswissenschaft – Zur Grundlegung der kognitiven Musikwissenschaft. Bonn: Verlag für systematische Musikwissenschaft.
  • Seifert, U. (1991). Cognitive Science: A New Research Paradigm for Musicology. Interface, 21(3–4), 219–238. 
  • Seifert, U. (1991). Scientific Musicology as Cognitive Science. Computing in Musicology: A Research Directory, 7, 83–85.
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